دومین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان در استان مازندران

همایش فریاد مرگ
دومین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان در استان مازندران

"اولین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان" با نام همایش فریاد مرگ توسط معاونت امور جوانان هلال احمر استان مازندران در تیرماه 1386 برگزار گردید. با توجه به اینکه طرح این همایش از جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر بوده دبیرخانه این همایش نیز در این شهرستان برپا گردید.در این همایش که برای عموم نیز آزاد بود با حضور چشمگیری برگزار گردید . یک هفته قبل از برگزاری همایش نمایشگاه فیلم و عکس در سطح شهر برپا شد. به جهت پخش فیلم در همایش حضور افراد زیر 13 سال ممنوع بود . کتابی تحت عنوان " تازه های مواد روانگردان و اعتیاد آور " گردآوری توسط : عزت الله فریدنیا مترجم: مهندس پرویز ظهراب زاده ویراستار علمی: دکتر رضاحبیبی ساروی در این همایش رونمایی شد که این کتاب در پنجمین همایش آثار مکتوب ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری مورد نقدیر قرار گرفت. سخنران اصلی این همایش دکتراحمدی از دانشگاه تهران بودند که تاثیر بسیار مثبتی در این همایش داشتند.
به حمدالله فرصتی فراهم شد که "دومین همایش استانی اعتیادهای مدرن جهان" در استان مازندران با مشارکت "معاونت امور جوانان هلال احمر استان مازندران - جمعیت هلال احمر قائمشهر" و " مجمع عالی نخبگان استان مازندران واحد شهرستان قائمشهر " و " انجمن دوستدران توسعه پایدار شهرستان قائمشهر" برگزار گردد امید است این همایش همانند همایش اول با استقبال مردم برگزار گردد و هدف مجریان این همایش آگاهی به جوانان در خصوص اعتیاد است و اینکه بتوانیم کاری کنیم که تنها یک نفر را نسبت به اعتیاد و عواقب آن آگاه کنیم خدا را شاکریم.

1 - بخش هایی از کتاب تازه های مواد مخدر و روانگردان و اعتیاد آور


2- کتاب تازه های مواد مخدر و روانگردان و اعتیاد آور در سایت ها



کتاب تازه های مواد مخدر و روانگردان و اعتیاد آور

کتاب تازه های مواد مخدر و روانگردان و اعتیاد آور


 

1- بخش هایی از کتاب تازه های موارد روانگردان و اعتیاد آور

  گرد آورنده : عزت الله فریدنیا

 مترجم : مهندس  پرویز ظهرابزاده

 زیر نظر : دکتر رضا حبیبی ساروی

ناشر : معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران

 

 

 

باشگاه داروها چیست ؟

 در گذشته ها داروهایی که جوانان در باشگاه های رقص و شلوغ استفاده می کردند اصطلاح باشگاه را برای آن نهادند . باشگاه داروها هنوز در این زمینه نیزحکمفرما میباشد همچنین در سایر زمینه های اجتماعی در داخل جامعه ظاهر شده اند از جمله در مشروب فروشی ها و در فضای دانشکده ها و یا پارتی ها و انجمنها و دبیرستانها. کلوپ داروها فقط به اکستاسی و مفتامین ، GHB ، کتامین و روی پنول محدود نمی شوند . همچنین داروهای دیگر از قبیل ماری جونا و الکل جز داروهای محبوب در کلوپ ها می باشند. کلوپ ها، باشگاه هایی برای جوانان است که به عنوان سرگرمی غیر الکلی تبلیغ میشوندو خانواده ها را وانمود می کنند که جوانان در ایمن و سلامتی هستند.

 

ریو( دیوانگی و جارو جنجال و غو غا سالاری ):

ریو رقصیدن در طول تمام شب در پارتی ها می باشد که در اواسط 1980 در اروپا بوجود امد . در سال 1990 پس از کسب محبوبیت در میان نوجوانان و جوانان سازمان دهنده های ریو  (پارتی های آزاد ) که امروزه بوسیله ترویج کنندگان آن دارای برچسب می باشند به اشاعه و ترویج آن ادامه می دهندو به صورت پیچیده وخبره درآمده اند . ریو اغلب مورد توجه نوجوانانی که لباس های شل و ول و باد کرده و رنگارنگ و گردن بندهای پلاستیکی می پوشند عمومیت گرفت. امروزه ریو معمولا در محل هایی نظیر انبارهای خالی میدان ها و کلوپ های رقص به طور متوالی برگزار می شود. ریوها با حضور تعدادی کم و یا زیاد بصورت رمزی در غروب ها شروع و سپیده دم به اتمام می رسد.

 

بچه کراک :

بچه هایی هستند که مادران آنها در دوران بارداری کراک و کوکائین مصرف کرده اند که خیلی آنها را نسل از دست رفته می نامند پیش بینی می شود آنها رنجها و خسارتهای برگشت ناپذیری از قبیل هوش و ذکاوت و مهارتهای اجتماعی را تحمل می کنند. کاربرد دانش و تکنولوژی پیشرفته امروزه دریافته است که قرار گرفتن در معرض کوکائین در دوران جنینی ممکن است منجر به کمبودهایی در زمینه عملیات شناختی و فرآیندهای اطلاعاتی و توجه به قابلیت ها و توانایی های تکلیفی که برای موفقیت در دوران مدرسه محسوب می شود را دربرگیرد

طبقه بندی مواداعتیاد آور

 مواد مخدر را به اعتبارات متعددی می توان طبقه بندی کرد. مثلا اگر آنها را به طبیعی، نیمه مصنوعی و مصنوعی گروه بندی کنیم، یا از نظر تاریخ کشت یا آشنایی بشر با آنها، کشف و ساخت دسته بندی کنیم، یا در دو گروه، یعنی گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی دارد. یا گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی ندارد، دسته بندی شوند، همه درست بوده، ولی در عین حال هیچیک طبقه بندی یا تعریفی جامع و مانع نمی باشند. اگر چه متخصصیــن، طبقه بندی هایی از جنبه های علمی و تجربی ارائه داده اند ولی بهترین نوع گروه بندی از طرف سازمان بهداشت جهانی به عمل آمده که طبقه بندی مواد از جهت تاثیر آنها بر انسان است . این طبقه بندی به صورت زیر می باشد:

 

 □  توهم زاها (Hallucinations)

  □  کانابیس یا شیره گیاه شاهدانه (CANNABIS)

  □  مواد مخدر

  □  سستی زاها (مسکنها خواب آورها)

    آرام بخش ها

  □  چسب و مواد فرار (مواد استنشاقی)

  □  محرک ها

  □  الکل ، توتون و قهوه = (Neglected Invisible Drugs)

 

کوکائین : یک داروی مهیج اعتیاد آورخیلی قوی می باشد. کراک همان کوکائین است که اصطلاح کراک مربوط به صدای ترکیدن و شکسته شدن آن در زمانی که گرم می شود ، می باشد. اصل کوکائین برگرفته از کوه های جنوب آمریکا می باشد مردمانی که 500 سال قبل از میلاد می زیسته اندبه کوکائو احترام می گذاشتند . برگ بوته های کاکائو را در مراسمات مذهبی استفاده می کردند و هنوز هم برای از بین بردن اثرات ضعف در جنگ استفاده می شود. کوکائین های الکلی ( ترکیبات شیمیایی بیدار شده در برگ بوته های کوکائو که در پزشکی و داروسازی یا به عنوان سم مورد استفاده قرار میگرفت ) که در اوایل 1900 مردم تاثیرات منفی و زیان اور آن را تشخیص دادند. بیش از 250 نوع گیاه کاکائو وجود دارد اما فقط سه نوع از آنها در معاملات داروهای غیر مجاز بطور گسترده استفاده می شود.به نام های :

کاکائوی هاناکو: در بولیوی و پرو رشد و پرورش می یابند.

 کاکائوی آمازونیان: در حوزه رودخانه آمازون پرورش می یابند.

 کاکائوی کلومبیان: در کلمبیا پرورش می یابند.


2- کتاب تازه های موارد روانگردان و اعتیاد آور در سایت ها

http://www.lib.ir/book/

http://www.nosabooks.com/

http://ketab.name/book/

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی