دومین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان در استان مازندران

همایش فریاد مرگ
دومین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان در استان مازندران

"اولین همایش استانی اعتیاد های مدرن جهان" با نام همایش فریاد مرگ توسط معاونت امور جوانان هلال احمر استان مازندران در تیرماه 1386 برگزار گردید. با توجه به اینکه طرح این همایش از جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر بوده دبیرخانه این همایش نیز در این شهرستان برپا گردید.در این همایش که برای عموم نیز آزاد بود با حضور چشمگیری برگزار گردید . یک هفته قبل از برگزاری همایش نمایشگاه فیلم و عکس در سطح شهر برپا شد. به جهت پخش فیلم در همایش حضور افراد زیر 13 سال ممنوع بود . کتابی تحت عنوان " تازه های مواد روانگردان و اعتیاد آور " گردآوری توسط : عزت الله فریدنیا مترجم: مهندس پرویز ظهراب زاده ویراستار علمی: دکتر رضاحبیبی ساروی در این همایش رونمایی شد که این کتاب در پنجمین همایش آثار مکتوب ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری مورد نقدیر قرار گرفت. سخنران اصلی این همایش دکتراحمدی از دانشگاه تهران بودند که تاثیر بسیار مثبتی در این همایش داشتند.
به حمدالله فرصتی فراهم شد که "دومین همایش استانی اعتیادهای مدرن جهان" در استان مازندران با مشارکت "معاونت امور جوانان هلال احمر استان مازندران - جمعیت هلال احمر قائمشهر" و " مجمع عالی نخبگان استان مازندران واحد شهرستان قائمشهر " و " انجمن دوستدران توسعه پایدار شهرستان قائمشهر" برگزار گردد امید است این همایش همانند همایش اول با استقبال مردم برگزار گردد و هدف مجریان این همایش آگاهی به جوانان در خصوص اعتیاد است و اینکه بتوانیم کاری کنیم که تنها یک نفر را نسبت به اعتیاد و عواقب آن آگاه کنیم خدا را شاکریم.

دومین همایش در رسانه ها


ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

ایلنا خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر ایران

روزنامه رسالت

خبرگزاری ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران استان مازندران

پایگاه اطلاعات نشریات کشور

پایگاه بین المللی خبری شیعه

خبرگزاری کانون دانش آموزی - پانا

اداره کل بهزیستی استان مازندران

جمعیت هلال احمر استان مازندران

پایگاه خبری تحلیلی عصر بانوان

جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر - نمایشگاه

پایگاه خبری مستقل نگاه نیوز

مازنی نیوز

خزر نما

نویدنو

شبکه اطلاع رسانی دانا - فراخوان مسابقه و همایش

شبکه اطلاع رسانی دانا - روز همایش

بلاغ نیوز

قائم آنلاین - فراخوان مسابقه و همایش

قائم آنلاین - نمایشگاه عکس و نقاشی 

قائم آنلاین - روز همایش

اخبار ما

یک دنیا خبر

پایگاه اطلاع رسانی - روز نمایشگاه

پایگاه اطلاع رسانی - روز همایش

اخبار قائمشهر - خبر فارسی

صفیر شمال

صاحب خبر

شمال انلاین


















اولین همایش در رسانه ها


مازندرانانواع امروزین اعتیاد در مازندران بررسی شد

یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۸:۱۱ 

اولین همایش بررسی اعتیادهای مدرن جهان با عنوان" فریاد مرگ " توسط هلال احمر قائمشهر و با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران صبح روزیکشنبه در تالار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر برگزار شد.



انواع امروزین اعتیاد در مازندران بررسی شد

اولین همایش بررسی اعتیادهای مدرن جهان با عنوان" فریاد مرگ " توسط هلال احمر قائمشهر و با همکاری معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مازندران صبح روزیکشنبه در تالار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر برگزار شد. 
در این همایش یک روزه یکی از استادان دانشگاه تهران و روانشناس بالینی با اشاره به کتاب جدیدی که در آمریکا با عنوان استراتژی سیاست خارجه آمریکا در قرن ‪ ۲۱‬منتشر شده گفت : در این کتاب ‪ ۷۰‬نفر از بزرگان سیاست خارجه آمریکا در خصوص چگونگی تسلط بر کشورها از جمله ایران به بیان نظر و راهکار پرداخته اند. 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، "علی احمدی" افزود: در این کتاب گفته شده که به زانو در آوردن ایران به وسیله تهاجم نظامی امکانپذیر نیست زیرا این ملت زیر بار زور نمی‌رود. وی ادامه داد: از بین بردن وحدت و خارج کردن جوانان از حوزه حاکمان این کشور به عنوان راهکاری در راستای تسلط یافتن بر ایران عنوان شده است . 
به گفته وی تاریخ ‪ ۴۰‬سال اخیر ایران نشان داده که جوان ایرانی در تمامی عرصه‌ها از جمله جنگ و سازندگی همگام با همه آحاد مردم کشور حرکت کرده است. وی تصریح کرد : دشمنان برای از بین بردن جوانان به عنوان سرمایه‌های این کشور از طریق تهاجم فرهنگی و گرفتار کردن آنان در دام مواد مخدر به دنبال سرگرم کردن آنان هستند. 
این استاد دانشگاه در ادامه سخنرانی خود به ورود مواد مخدر و داروهای روانگردان به کشور که باعث بروز اختلال در اعمال و حتی مرگ می‌شود اشاره کرد و گفت : این مواد ابزاری در دست دشمنان برای خارج کردن جوان ایرانی از عرصه تلاش و پیشرفت وتوسعه بوده وبه منظور ضربه زدن به کشور انجام می شود. 
در ادامه معاون امور جوانان در جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت : 
امروزه در جامعه زمینه گرایش جوانان به اعتیاد را مساله فقر مالی و فقر اطلاعات یا بی‌سوادی می‌دانند. 
"یدالله داودی" ادامه داد : هم اکنون با مراجعه به زندانها شاهدیم که افراد تحصیلکرده و متمکن نیز در دام اعتیاد افتاده‌اند. "عزت الله فرید نیا" دبیر این همایش نیز گفت:بابرگزاری چنین همایشهایی می‌توان گامی موثر برای آگاهی بخشیدن به افراد جامعه برداشت
وی خاطرنشان کرد : این قبیل همایشها با نشان دادن ابعاد فجیع گرایش و مصرف مواد مخدر باعث کاهش مراجعه افراد به این مواد خواهد شد
در این همایش با نمایش فیلمهایی در خصوص اعتیاد به موادمخدر جنبه‌هایی از این بلای خانمانسوز در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.




منبع خبر: ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۴/۱۷‬
تعداد بازدید: ۸۵۶
آرشیو: 

منبع گرفته شده از : ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی